søndag den 7. april 2019

ukrudt, knolde og skønt vejr


jeg luer ukrudt og er snart i bund.
I dag har jeg også lagt Dahlia, også kaldet Geoginer.
Georginer og andre blomstrende knoldplanter har en lang levetid, hvis bare du graver dem op og tager dem indenfor om vinteren.
jeg tror det er første gang jeg forsøger mig med disse knolde
Blomsterknoldene skal opbevares vinteren over i et mørkt, frostfrit, men køligt rum med en temperatur på mellem 5 og 10°. Hvis der er for varmt, begynder de at tørre ind. Der må heller ikke være fugtigt –
så er der risiko for mug og skadedyrsangreb. Et tørt kælder- eller loftsrum eller en garage, der er isoleret, men uopvarmet, er sagen.
Jeg fik også lagt skærmlilje knolde (Agapanthus) hvide
Jeg glæder mig meget til det hele kommer op

Se her skøn udsendelse fra DR1 med Søren Ryge og alle hans geoginer

Ingen kommentarer:

Send en kommentar